021-4762 0005 info@soole-saz.com

سوله مواد غذایی

سوله ها سازه هایی بزرگ و بسیار مقاوم هستند که از گذشته تا به امروز در زندگی افراد نقش مهمی را ایفا می کنند. در گذشته از سوله ها برای نگهداری و انبار کردن مواد غذایی و دیگر کالاها استفاده می گردید. اما با توجه اینکه کاربری سوله ها گسترش بیشتری پیدا کرده است، امروزه انواع سوله ها با کاربری های متعدد طراحی و اجرا می شوند. یکی از مهم ترین و متداول ترین سوله ها، سوله مواد غذایی می باشد.
همانگونه که از نام سوله موادغذایی مشخص است، از این سوله جهت نگهداری و همینطور انبار کردن مواد غذایی استفاده می شود. از نکات قابل توجه در رابطه با طراحی و اجرای سوله موادغذایی این است که بایستی توسط مهندسین و متخصصان باتجربه و ماهر صورت بگیرد. چراکه مواد غذایی از حساسیت های خاصی برخوردار هستند و در صورتی که شرایط محیطی برای نگهداری از آن ها ایده آل نباشد، در گذر زمان آسیب می بینند.
در اغلب موارد طراحی و اجرای سوله به صورت یک طبقه انجام می شود، اما در چنین حالتی دارای متراژ بالایی است و با ارتفاع بیش از 6 متر نیز اجرا می گردد. گاهی نیز به تناسب نیاز یک مرکز و یا کارخانه تولید کننده مواد غذایی، سوله به صورت دو طبقه طراحی و اجرا می گردد. اجرای سوله دو طبقه در زمانی که فضای در نظر گرفته شده برای اجرای سوله، دارای متراژ کمی می باشد، مناسب است. برای سفارش طراحی سوله مورد نظر خود با رعایت کلیه جزئیات روی سوله ساز حساب کنید.

فروش سوله مواد غذایی

از مهم ترین پارامترها در فروش سوله موادغذایی، فاکتور قیمت می باشد. اغلب کارفرمایان مایل هستند با استفاده از راهکارهای مهندسی، ضمن حفظ کیفیت، قیمت طراحی و اجرای سوله موادغذایی را کاهش دهند.
به طور کلی هزینه طراحی و اجرای سوله موادغذایی وابسته به پارامترهای مختلفی شامل موارد زیر تعیین می شود:
• ابعاد سوله موادغذایی شامل طول، عرض و ارتفاع
• ابعاد دهانه سوله
• میزان میلگرو و فولاد مورد نیاز برای اجرای سوله
• فونداسیون سوله موادغذایی
• نوع متریال مورد استفاده در پوشش سقف
• متریال مورد استفاده در دیوارهای سوله
• نمای بیرونی سوله موادغذایی
• اجرای سوله در یک طبقه و یا دو طبقه
• و …
متاسفانه به دلیل نوسانات بسیاری که اقتصاد کشور با آن رو به رو است، نمی توان قیمت دقیقی را برای طراحی و اجرای سوله تعیین کرد. در صورتی که مایل هستید از قیمت دقیق طراحی سوله موادغذایی مطلع شوید، می توانید با کارشناسان بناگستر سوله ساز تماس بگیرید و با شرح شرایط پروژه خود، از قیمت دقیق طراحی سوله مطلع گردید.

اجاره سوله مواد غذایی

در میان سوله های مختلفی که طراحی و اجرا می گردند، سوله های مواد غذایی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در این سوله ها مواد غذایی نگهداری می شوند و به طور غیر مستقیم با سلامتی انسان ها در ارتباط می باشند. بنابراین هنگام اجاره سوله مواد غذایی باید به این نکات دقت کنید.
بنابراین در ساخت و طراحی سوله های مواد غذایی، مواردی شامل نور، دما و متریال های به کار رفته در دیوار و سقف سوله، تا حد زیادی بر روی استقامت و استاندارد بودن آن موثر خواهد بود. در ادامه به مهم ترین مواردی که در ساخت سوله موادغذایی حائز اهمیت است، پرداخته ایم.
نور سوله موادغذایی
میزان بهره مندی سوله موادغذایی از نور طبیعی خورشید، باید در محدوده استانداردی قرار داشته باشد. ضمن اینکه طراحی این نوع سوله ها باید به صورتی باشد که تابش نور خورشید به صورت مستقیم بر روی مواد غذایی و کالاهایی که در داخل سوله قرار دارد، نتابد.
برای تامین نور مصنوعی سوله، بهتر است که از لامپ های فلورسنت که دارای مصرف انرژی پایینی می باشند، استفاده گردد.
دمای سوله مواد غذایی
از دیگر پارامترهای مهم در طراحی و ساخت سوله موادغذایی، دمای سوله است. در صورتی که دما بیش از استاندارد تعریف شده باشد، زمینه خراب شدن موادغذایی فراهم می شود. ضمن اینکه سرمای بیش از اندازه سوله نیز منجر به سرمازدگی و یخ زدگی موادغذایی می گردد.
بر اساس تجربه، درجه حرارت سوله موادغذایی، نباید بیش از 15 درجه سانتی گراد باشد. همینطور در طراحی یک سوله موادغذایی بایستی که تمهیدات لازم برای تهویه اندیشیده شود. با تهویه مناسب می توان هوای گرم داخل سوله موادغذایی را به بیرون منتقل کرد. به عبارتی تهویه مناسب منجر به ایجاد جریان هوای مناسب در داخل سوله می شود.
پوشش دیوار سوله موادغذایی
در ساخت دیوارهای سوله مواد غذایی باید از متریال مناسبی استفاده گردد. به طوری که باید ضمن داشتن کیفیت بالا، در برابر شستشو نیز مقاومت بالایی داشته باشد. در انتخاب مصالح مناسب برای ساخت دیوار سوله موادغذایی، باید به این موضوع توجه گردد که دیوار در برابر حشرات موذی و حیوانات مختلف، مقاومت کافی را داشته باشد و یا به عبارتی دیگر نفوذناپذیر باشد.
برای ساخت دیوار سوله، استانداردهای بسیاری تعریف شده است. بهترین استانداردهای تعریف شده برای ساخت سوله موادغذایی، استفاده از متریال UPVC را برای دیوار سوله تائید می کنند. UPVC ضمن اینکه ماندگاری بالایی دارد، در برابر گرما، نور خورشید، تغییرات آب و هوا، رطوب، مواد شیمیایی و … نیز بسیار مقاوم است.
همینطور وزن متریال UPVC بسیار سبک است و از قابلیت تمیز کردن آسان برخوردار می باشد. ضمن اینکه UPVC قابل بازیافت است و آسیبی به محیط نمی زند.
پوشش سقف سوله موادغدایی
همانند دیوار سوله مواد غذایی، سقف این نوع سوله نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سقف سوله های مواد غذایی باید در برابر عوامل طبیعی شامل زلزله، طوفان، سیل، بارش باران و برف مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. ضمن اینکه بسیار مهم است سقف سوله مواد غذایی به گونه ای ساخته شود که در برابر حریق و آتش سوزی مقاوم باشد.

شرایط سوله مواد غذایی 

فاکتورهایی هستند که باید هنگام راه اندازی سوله مواد غذایی بسیار مورد توجه قرار دارند. با توجه به مواردی که پیش تر توضیح دادیم، طراحی سوله های مواد غذایی، بایستی که به دست مهندسین باتجربه و متخصص انجام شود. چراکه زمانی سوله موادغذایی دارای کارکرد لازم خواهد بود که بر اساس اصول و استانداردهایی مشخصی ساخته شود. در غیراین صورت نمی توان برای نگهداری انواع مواد غذایی به آن اطمینان کرد.
از مهم ترین فاکتورهایی که باید پیش از اجرای سوله موادغذایی، مورد بررسی قرار بگیرد، موارد زیر است:
• ارتفاع سوله موادغذایی
• شرایط آب و هوایی منطقه قرار گیری سوله
• میزان بار ناشی از باران، برف و نیروی باد
• طول دهانه سوله موادغذایی
• محاسبه میزان دقیق بار جرثقیل
• پوشش دیوار سوله موادغذایی
• پوشش سقف سوله موادغذایی
• میزان مقاومت سوله موادغذایی در برابر زلزله
• میزان مقاومت سوله موادغذایی در برابر آتش سوزی و حرارت
• بررسی میزان مقاومت خاک منطقه قرار گیری سوله موادغذایی
• و …

شرکت سوله ساز پیشرو در ساخت سوله برای اجرای انواع سوله آماده خدمات دهی است. هر کدام از سوله های زیر که مد نظر شماست به صورت تخصصی در کمترین زمان ممکن به شما تحویل داده میشود.

سوله دامداری را با جئیات و تصاویرش رویت کنید.

سوله کشتارگاهی در سراسر کشور قابل اجرا توسط شرکت سوله ساز است.

سوله کارگاهی داخل تهران و یا شهرستان ها برای شما پیاده سازی میشود.